tillage_pol1.jpgtillage_pol2.jpg

Telefon do kontaktu

"Przedszkole na Hołowiesku"     730 200 572

Wychowawczyni: p. Zosia; p. Marta, p. Aneta.

Asystent Wychowawcy: p. Wioletta, p. Magda, p. Renata.

Dietetyk: p. Anna

x. Dyrektor - tel. 790 266 260

zgłoszenia nieobecności do godz. 7:45- poprzez SMS: 730200572

Montessori

Korzyści płynące z metody Montessori

Maria Montessori zauważyła ogromną potrzebę zreformowania systemu edukacji w czasach, których żyła. Podobnie my dzisiaj widzimy tą samą potrzebę reformy naszego szkolnictwa. Jej celem było rozwijanie całej osobowości dziecka. System Montessori oparty jest na silnym przekonaniu o spontanicznym działaniu ludzkiego intelektu. Jej trzy podstawowe zasady to obserwacja, wolność jednostki oraz przygotowanie środowiska. Te zasady oraz wszelkiego rodzaju praktyczne ich zastosowanie wśród dzieci stopniowo stają się częścią naszego systemu edukacji. W nowoczesnych salach w szkole używa się mebli dostosowanych wielkością do wzrostu dzieci oraz materiałów dydaktycznych wprowadzonych po raz pierwszy przez panią Montessori. Takie współczesne koncepcje jak programy gotowości i zindywidualizowanego nauczania, nauczanie z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych, brak ocen w klasach, łączone grupy wiekowe, nauczanie zespołowe oraz otwarte klasy, są odzwierciedleniem wielu z jej początkowych przemyśleń. Rodzice małych dzieci chcą czuć się bezpiecznie i pewnie zostawiając swoje pociechy w środowisku, które zaspokaja wszystkie ich potrzeby edukacyjne, społeczne i emocjonalne. Środowisko Montessori wszystkie te potrzeby spełnia, a dodatkowo uczy dzieci podejścia "mogę to zrobić", co zapewni im sukcesy w przyszłości w każdej dziedzinie ich życia. Poniżej znajdują się opisy oraz korzyści płynące z metody Montessori:

  • Trzyletnia rozpiętość wieku wśród dzieci w jednej klasie – starsze dzieci uczą młodsze, poczucie społeczności, podbudowane poczucie wartości.
  • Obecność w środowisku klasowym materiałów umożliwiających autokorektę – poprzez swoje własne błędy dzieci uczą się podejmowania właściwych decyzji, w przeciwieństwie do sytuacji, w których nauczyciel musi im te błędy wskazać.
  • W środowisku tym ma miejsce indywidualne uczenie się - metoda Montessori uznaje, że każde dziecko uczy się w swoim własnym tempie i pozwala na to, aby dochodziło do takiego wzrostu.
  • Dzieci są ciche z wyboru oraz z szacunku dla innych. Klasa Montessori pozwala dzieciom powrócić do "wewnętrznego spokoju", który jest naturalną częścią ich osobowości.
  • Nacisk kładziony jest na uczenie konkretne, a nie abstrakcyjne – dzieci muszą doświadczyć pewnych pojęć w konkretny praktyczny sposób.
  • Środowisko nakierowane jest na ucznia – wszystkie materiały są z łatwością dostępne dla dziecka i umieszczone na półkach na ich wysokości. Stoły i krzesła są wystarczająco niskie, aby dzieci mogły siedzieć wygodnie, podczas gdy obrazki i dekoracje umieszczone są na wysokości ich oczu.
  • Dzieci pracują dla samej radości pracowania oraz poczucia odkrywania czegoś – dzieci to naturalni przywódcy bądź "gąbki", cieszą się z nauki nowych zadań. Ich zainteresowanie zwrócone jest raczej na samą pracę, niż na produkt końcowy.
  • Środowisko w naturalny sposób dostarcza poczucia dyscypliny - "zasady gry" czy oczekiwania ze strony dziecka są jasno określone i wprowadzane w życie przez dzieci i nauczycieli.
  • Środowisko jest przygotowane dla uczniów – wszystko w pomieszczeniu ma swoje określone miejsce na półce. Dzieci z natury są uporządkowane, a tak zaaranżowane pomieszczenie pozwala im rozwijać się w pozytywny sposób.
  • Nauczyciel w klasie odgrywa bardzo dyskretną rolę – dzieci nie są motywowane przez nauczyciela, ale przez potrzebę własnego rozwoju.

    Czytaj więcej: Montessori

Przedszkole na Hołowiesku oficjalnie już działa

http://podlasie24.pl/bielsk-podl./kosciol/nowe-przedszkole-w-bielsku-podlaskim-222a1.html

http://ibielsk.pl/artykul/przedszkole-na-holowiesku/259940

Z A P R O S Z E N I E

19 września o godz. 14.00 ks. Biskup Tadeusz Pikus dokona poświęcenia Przedszkola

Edukacja , Przedszkole Hołowiesku oficjalnie działa - zdjęcie, fotografiaFotka nr 0 z 11Fotka nr 1 z 11  

Parafia Najświętszej Opatrzności Bożej w Bielsku Podlaskim, realizując projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich, tworzy nowe miejsca dla przedszkolaków w naszym mieście. Do przedszkola uczęszcza blisko 40 dzieci, które podzielono na trzy  grupy. W nowej placówce oświatowej jest możliwość utworzenia oddziału integracyjnego.

Jak mówił proboszcz parafii Najświętszej Opatrzności Bożej w Bielsku Podlaskim Zbigniew Karolak: „Przy okazji pikniku rodzinnego Opatrzność z Rodziną budowana jest również wspólnota rodziców i dzieci uczęszczających do Przedszkola na Hołowiesku”.

Czytaj więcej: Przedszkole na Hołowiesku oficjalnie już działa

PRZEDSZKOLE NA HOŁOWIESKU

 

 

 

 

https://www.facebook.com/pg/zibikar/photos/?ref=page_internal

Informacja dla Rodziców:

ok. 25 czerwca odbędzie sie spotkanie organizacyjne i wręczenie regulaminu. Dziecko otrzyma pakiet edukacyjny i wyprawkę do spania /materac, poduszka, kocyk itp/. Rodzice zaopatrują dzieci w obuwie antypoślizgowe i ubranka na zmianę.

Przedszkole czynne w godz. 630 - 1620

1 lipca/sobota/: przygotowanie do zajęć.

2 lipca/NIEDZIELA/: godz. 12oo - Msza św. na rozpoczęcie zajęć w Przedszkolu.  

             godz. 1300 - 18oo : Festyn OPATRZNOŚĆ Z RODZINĄ / spotkanie integracyjne/. Oczekiwana obecność obojga              Rodziców. Mile widziani Dziadkowie. Każda Rodzina przynosi blaszkę swojskiego ciasta /bez masy/

3 lipca: godz. 630 - 1620 -  codzienne zajęcia dla dzieci przedszkolnych.

 

do Przedszkola - PRZYKAZANIA wg. MARII MONTESSORI

1. Dzieci uczą się wszystkiego, co dzieje się w ich otoczeniu.

2. Jeśli często krytykujesz dziecko, ono nauczy się oceniania innych.
3. Jeśli regularnie chwalisz dziecko, ono nauczy się doceniania.
4. Jeśli dziecku okazuje się wrogość, ono nauczy się walczyć.

Czytaj więcej: do Przedszkola - PRZYKAZANIA wg. MARII MONTESSORI

do Przedszkola - jak przygotować siebie i dziecko

Przygotowania zanim dziecko pójdzie do przedszkola:

  • Przede wszystkim realnie opowiadaj dziecku co się tam dzieje, jak wygląda plan dnia. Nie idealizuj, nie koloryzuj i nie nastawiaj negatywnie  komunikatami typu: „W przedszkolu cię nauczą”, „Tam zrobią z tobą porządek”, bo wywołasz tylko dodatkowy stres. Pamiętaj też, aby swoimi obawami nie dzielić się z koleżanką czy inną osobą w towarzystwie dziecka, ono słyszy więcej niż myślisz.
  • Możesz powiedzieć również dziecku, że mamusia zastawi cię z dziećmi i panią np. Moniką, która będzie się wami zajmować i opiekować. Zawsze gdy będzie ci źle, czy tęsknisz za domem  to możesz podejść do pani i opowiedzieć o tym. Takie komunikaty są ważne dla dziecka, bo dla nas rzeczy oczywiste, dla dzieci  takimi nie są.
  • Poinformuj syna lub córkę, że przyjdziesz je odebrać zaraz po pracy, jak zje zupkę albo jak skończy się leżakowanie. Wtedy dziecko będzie miało realny odnośnik i sygnał, że mama zaraz będzie. Słowo ,,niedługo” czy ,,po pracy” jest dla dziecka abstrakcyjne.

    Czytaj więcej: do Przedszkola - jak przygotować siebie i dziecko

Więcej artykułów…

  1. WNIOSEK ZGŁOSZENIA DZIECKA