tillage_pol1.jpgtillage_pol2.jpg

PRZEDSZKOLAKI OPATRZNOŚCI

SZANOWNI RODZICE

Wyrażając wielka radość z obecności waszego dziecka w "Przedszkolu na Hołowiesku" przy Parafii Opatrzności Bożej

ZAPRASZAMY

dnia 6 sierpnia br.

na MSZĘ ŚW. o godz. 12.oo

Po Mszy św. spotkanie z Rodzicami

 

Metoda Marii Montessori w terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

        Maria Montessori z zawodu lekarz z zamiłowania pedagog żyła w latach 1870 – 1952. Włożyła ogromny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, jak i społecznej. Maria Montessori urodziła się 31.08.1870 r. w  Chiaravalle, w prowincji Ankony (środkowe Włochy). Ojciec Montessori Aleksander studiował retorykę i matematykę, był urzędnikiem państwowym. Matka Marii Montessori otrzymała solidne wychowanie przepojone patriotyzmem, wrażliwością na potrzeby innych. 
       W 1876 r. Montessori rozpoczęła naukę w rzymskiej szkole publicznej, jednak nie należała do najpilniejszych uczennic. Znaczy wpływ miał na to wadliwy system nauczania tradycyjnego , tłumiący w dzieciach własną inicjatywę w rozwiązywaniu problemów, nużący werbalizmem i pamięciowym opanowywaniem wiadomości. Symbolem tej szkoły, po latach skrytykowanej przez Montessori była szkolna ławka. Obojętna początkowo postawa wobec szkoły zmieniła się gdy Maria skończyła 10 lat. W owym czasie ciężko zachorowała , zmartwieni rodzice myśleli, że dziecko umrze i wtedy Maria oświadczyła, że „nie umrze, ponieważ ma ważną misję do spełnienia”. W krótkim czasie nadrobiła zaległości w nauce i stała się najlepszą uczennicą w klasie. 
       Rodzice Montessori planowali dla niej zawód nauczycielki, jednak jej pasja matematyczna wpłynęła na

Czytaj więcej: Metoda Marii Montessori w terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Telefon do kontaktu

"Przedszkole na Hołowiesku"     730 200 572

 

Wychowawczynie: p. Zosia; p. Marta

Kuchnia: p. Beata

zgłoszenia nieobecności- poprzez SMS

_________________________________

Dyrektor: ks. Zbigniew- tel. 790 266 260

Montessori

Korzyści płynące z metody Montessori

Maria Montessori zauważyła ogromną potrzebę zreformowania systemu edukacji w czasach, których żyła. Podobnie my dzisiaj widzimy tą samą potrzebę reformy naszego szkolnictwa. Jej celem było rozwijanie całej osobowości dziecka. System Montessori oparty jest na silnym przekonaniu o spontanicznym działaniu ludzkiego intelektu. Jej trzy podstawowe zasady to obserwacja, wolność jednostki oraz przygotowanie środowiska. Te zasady oraz wszelkiego rodzaju praktyczne ich zastosowanie wśród dzieci stopniowo stają się częścią naszego systemu edukacji. W nowoczesnych salach w szkole używa się mebli dostosowanych wielkością do wzrostu dzieci oraz materiałów dydaktycznych wprowadzonych po raz pierwszy przez panią Montessori. Takie współczesne koncepcje jak programy gotowości i zindywidualizowanego nauczania, nauczanie z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych, brak ocen w klasach, łączone grupy wiekowe, nauczanie zespołowe oraz otwarte klasy, są odzwierciedleniem wielu z jej początkowych przemyśleń. Rodzice małych dzieci chcą czuć się bezpiecznie i pewnie zostawiając swoje pociechy w środowisku, które zaspokaja wszystkie ich potrzeby edukacyjne, społeczne i emocjonalne. Środowisko Montessori wszystkie te potrzeby spełnia, a dodatkowo uczy dzieci podejścia "mogę to zrobić", co zapewni im sukcesy w przyszłości w każdej dziedzinie ich życia. Poniżej znajdują się opisy oraz korzyści płynące z metody Montessori:

  • Trzyletnia rozpiętość wieku wśród dzieci w jednej klasie – starsze dzieci uczą młodsze, poczucie społeczności, podbudowane poczucie wartości.
  • Obecność w środowisku klasowym materiałów umożliwiających autokorektę – poprzez swoje własne błędy dzieci uczą się podejmowania właściwych decyzji, w przeciwieństwie do sytuacji, w których nauczyciel musi im te błędy wskazać.
  • W środowisku tym ma miejsce indywidualne uczenie się - metoda Montessori uznaje, że każde dziecko uczy się w swoim własnym tempie i pozwala na to, aby dochodziło do takiego wzrostu.
  • Dzieci są ciche z wyboru oraz z szacunku dla innych. Klasa Montessori pozwala dzieciom powrócić do "wewnętrznego spokoju", który jest naturalną częścią ich osobowości.
  • Nacisk kładziony jest na uczenie konkretne, a nie abstrakcyjne – dzieci muszą doświadczyć pewnych pojęć w konkretny praktyczny sposób.
  • Środowisko nakierowane jest na ucznia – wszystkie materiały są z łatwością dostępne dla dziecka i umieszczone na półkach na ich wysokości. Stoły i krzesła są wystarczająco niskie, aby dzieci mogły siedzieć wygodnie, podczas gdy obrazki i dekoracje umieszczone są na wysokości ich oczu.
  • Dzieci pracują dla samej radości pracowania oraz poczucia odkrywania czegoś – dzieci to naturalni przywódcy bądź "gąbki", cieszą się z nauki nowych zadań. Ich zainteresowanie zwrócone jest raczej na samą pracę, niż na produkt końcowy.
  • Środowisko w naturalny sposób dostarcza poczucia dyscypliny - "zasady gry" czy oczekiwania ze strony dziecka są jasno określone i wprowadzane w życie przez dzieci i nauczycieli.
  • Środowisko jest przygotowane dla uczniów – wszystko w pomieszczeniu ma swoje określone miejsce na półce. Dzieci z natury są uporządkowane, a tak zaaranżowane pomieszczenie pozwala im rozwijać się w pozytywny sposób.
  • Nauczyciel w klasie odgrywa bardzo dyskretną rolę – dzieci nie są motywowane przez nauczyciela, ale przez potrzebę własnego rozwoju.

    Czytaj więcej: Montessori

lista dzieci - PRZEDSZKOLE NA HOŁOWIESKU

LISTA DZIECI PRZYJĘTYCH DO PRZEDSZKOLA NA HOŁOWIESKU

Informacja dla Rodziców:

ok. 25 czerwca odbędzie sie spotkanie organizacyjne i wręczenie regulaminu. Dziecko otrzyma pakiet edukacyjny i wyprawkę do spania /materac, poduszka, kocyk itp/. Rodzice zaopatrują dzieci w obuwie antypoślizgowe i ubranka na zmianę.

Przedszkole czynne w godz. 700 - 1700

1 lipca/sobota/: przygotowanie do zajęć.

2 lipca/NIEDZIELA/: godz. 12oo - Msza św. na rozpoczęcie zajęć w Przedszkolu.  

             godz. 1300 - 18oo : Festyn OPATRZNOŚĆ Z RODZINĄ / spotkanie integracyjne/. Oczekiwana obecność obojga              Rodziców. Mile widziani Dziadkowie. Każda Rodzina przynosi blaszkę swojskiego ciasta /bez masy/

3 lipca: godz. 700 - 1700 -  codzienne zajęcia dla dzieci przedszkolnych.

 

do Przedszkola - PRZYKAZANIA wg. MARII MONTESSORI

1. Dzieci uczą się wszystkiego, co dzieje się w ich otoczeniu.

2. Jeśli często krytykujesz dziecko, ono nauczy się oceniania innych.
3. Jeśli regularnie chwalisz dziecko, ono nauczy się doceniania.
4. Jeśli dziecku okazuje się wrogość, ono nauczy się walczyć.

Czytaj więcej: do Przedszkola - PRZYKAZANIA wg. MARII MONTESSORI